Actualitat

1r d’ESO participa en la prova pilot del projecte «Dona’m Ales»

Alumnes durant una excursió en un parc, observant ocells als arbres i gaudint d’una activitat educativa a l’aire lliure.

El passat 21 de març, 1r d’ESO va sortir als Jardins del Metres Balcells a observar ocells.

Ens va acompanyar la Cintia, ambientòloga de la UB, que ens va explicar quines aus són comunes al voltant de la nostra escola, com distingir-les i quina informació ens donen sobre l’estat de la biodiversitat en el nostre entorn.

Aquesta activitat forma part del projecte “Dona’m ales”, un projecte educatiu de ciència ciutadana per conèixer i valorar la biodiversitat en entorns urbans.

A través de la col·laboració entre ciutadania, entitats científiques i centres educatius, aquest projecte pretén assolir tres objectius principals en la seva fase inicial:

  1. Dissenyar el material educatiu híbrid Dona’m Ales sobre la conservació de la biodiversitat ornitològica en entorns urbans des de la ciència ciutadana.
  2. Implementar i avaluar el material dissenyat en cinquanta centres educatius d’àmbit urbà en la comunitat autònoma de Catalunya. 
  3. Generar i divulgar el material educatiu híbrid Dona’m Ales en les diferents comunitats autònomes d’Espanya.

Des de La Salle Gràcia estem molt agraïts de poder de participar com a prova pilot per tal de contribuir a assolir el segon l’objectiu.

L’activitat va ser d’allò més interessant i enriquidora, ja que va permetre als nois i noies observar els ocells del nostre entorn amb una nova mirada, més informada i conscient.