El passat 21 de març, 1r d’ESO va sortir als Jardins del Metres Balcells a observar ocells.
Ens va acompanyar la Cintia, ambientòloga de la UB, que ens va explicar quines aus són comunes al voltant de la nostra escola, com distingir-les i quina informació ens donen sobre l’estat de la biodiversitat en el nostre entorn.



Aquesta activitat forma part del projecte “Dona’m ales”, un projecte educatiu de ciència ciutadana per conèixer i valorar la biodiversitat en entorns urbans.
A través de la col·laboració entre ciutadania, entitats científiques i centres educatius, aquest projecte pretén assolir tres objectius principals en la seva fase inicial:
- Dissenyar el material educatiu híbrid Dona’m Ales sobre la conservació de la biodiversitat ornitològica en entorns urbans des de la ciència ciutadana.
- Implementar i avaluar el material dissenyat en cinquanta centres educatius d’àmbit urbà en la comunitat autònoma de Catalunya.
- Generar i divulgar el material educatiu híbrid Dona’m Ales en les diferents comunitats autònomes d’Espanya.
Des de La Salle Gràcia estem molt agraïts de poder de participar com a prova pilot per tal de contribuir a assolir el segon l’objectiu.
L’activitat va ser d’allò més interessant i enriquidora, ja que va permetre als nois i noies observar els ocells del nostre entorn amb una nova mirada, més informada i conscient.

