Educació secundària
Raons per aprendre amb nosaltres
- Nou Context d’Aprenentatge: Aprenentatge competencial, experiencial, transversal, instrumental, social i adaptatiu
- Formació integral, intel·lectual I humana, tot proporcionant als alumnes els coneixements i habilitats
- Els nostres alumnes accedeixen amb garanties a la formació professional de grau superior I als estudis universitaris
A l’ESO busquem que els nois I les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món I esdevinguin persones capaces d’intervenir activa i críticament en la societat plural, diversa i en canvi continu que ens ha tocat viure. Això significa ensenyar per aprendre i seguir aprenent al llarg de tota la vida.
Eduquem per a la igualtat de drets i oportunitats entre dones i homes, rebutjant tot tipus de comportaments discriminatoris per raó de sexe. També eduquem en l’autonomia personal, la coresponsabilitat i la interdependència personal i en la comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científic, social i cultural, posant èmfasi en aquells elements que permeten un coneixement i arrelament a Catalunya.
Projectes d’Innovació Educativa
La nostra és una proposta de qualitat dins una escola oberta i acollidora, dinàmica i viva.
NCA
El Nou Context d’Aprenentatge (NCA) és un marc pedagògic i pastoral, amb identitat pròpia, que presenta una proposta organitzativa, metodològica i avaluadora clara, que dona ple sentit a l’educació de la persona encarant de forma integral les seves dimensions emocional, cognitiva, corporal, social o espiritual, en el transcurs de les diferents etapes del seu desenvolupament. L’alumne es converteix en protagonista del seu propi aprenentatge.
HARA
El projecte Hara educa en un dels paradigmes educatius del moment: la interioritat des de diferents dimensions. Es treballa en sessions, després de les quals es comparteix cada experiència que s’ha generat en el nostre interior com a part fonamental de les mateixes
Aprenentatge cooperatiu
La nostra oferta educativa incorpora la cooperació com a cultura, estil i sistema en el qual desenvolupar una forma d’ensenyar i d’aprendre on tots guanyem.
L’aprenentatge cooperatiu complementa el treball, l’esforç i l’afany de superació individual, enriquint-ho amb experiències on tots aporten, comparteixen, tenen objectius comuns i celebren el que s’aconsegueix: l’equip guanya.
Aquest plantejament és extensiu a la comunitat educativa, ja que requereix actituds i valors que han d’impregnar el dia a dia. S’aprèn a cooperar, cooperant.
El disseny d’implementació i desenvolupament es recolza en les propostes d’investigadors de referència com són Johnson & Johnson i la Universitat de Vic.
Projecte lector
A La Salle Gràcia un altre dels eixos principals és la lectura. Per aquest motiu i dins del nostre projecte lector, a secundària implementem mitja hora diària de lectura repartida en dues franges de 15 minuts que coincideixen amb la tornada a les aules dels alumnes a la pujada del pati i a la tornada de dinar.
Es vol fomentar el gust per la lectura i és en aquestes estones on l’alumnat pot llegir allò que més li agradi, des de llibre d’aventura a revistes de contingut variat.
APS
El projecte APS es realitza a 4t d’ESO i té un càrrega horària d’una hora setmanal en la qual l’alumnat participa realitzant diferents projectes d’aprenentatge i servei a la comunitat.
Aquest servei tant pot ser destinats a altres etapes de l’escola com a entitats veïnes del barri-
FAIG
Dins de l’entorn NCA, l’alumnat farà un projecte a part, anomenat FAIG, on es treballarà de manera transversal i cooperativa diferents matèries amb la finalitat d’arribar a un producte final. Acostumem a repartir els projectes FAIG de la següent manera:
- 1r d’ESO: Representació i muntatge de l’obra teatral “Els Pastorets”. Pràctiques de ciències naturals. La volta al món en monuments.
- 2n d’ESO: Tecnologia – Robòtica. Periodisme – redacció.
- 3r d’ESO: Representació i muntatge d’una obra musical (cada any canvia l’obra). Pràctiques de Biologia al laboratori.
Utilitza les fletxes ← i → del teu teclat per navegar les opcions
Estructura de l’ESO
L’etapa de l’educació secundària obligatòria (ESO) comprèn quatre cursos acadèmics. El quart curs, a més, posa especial atenció en l’orientació acadèmica posterior i en la integració a la vida laboral.
L’alumnat que ha completat satisfactòriament l’educació secundària obligatòria (ESO) té la possibilitat d’accedir al món laboral o bé continuar estudis en la formació professional de grau mitjà, els ensenyaments esportius de grau mitjà, les arts plàstiques i disseny de grau mitjà o el Batxillerat.
MATÈRIA | CARÀCTER | HORES SETMANALS |
Llengua Catalana | Comuna | 3 |
Llengua Castellana | Comuna | 3 |
Llengua estrangera | Comuna | 3 |
Matemàtiques | Comuna | 3 |
Ciències naturals | Comuna | 3 |
Ciències socials | Comuna | 3 |
Educació Física | Comuna | 2 |
Technology | Comuna | 2 |
Música | Comuna | 2 |
Educació plàstica i visual | Comuna | 2 |
Religió | Comuna | 1 |
Francès | Comuna | 2 |
Tutoria | Comuna | 1 |
Projecte interdisciplinar | Complementària | 1 |
Mathematics, Any Problem? | Complementària | 1 |
MATÈRIA | CARÀCTER | HORES SETMANALS |
Llengua Catalana | Comuna | 3 |
Llengua Castellana | Comuna | 3 |
Llengua estrangera | Comuna | 4 |
Matemàtiques | Comuna | 4 |
Física i química | Comuna | 3 |
Ciències socials | Comuna | 3 |
Educació Física | Comuna | 2 |
Technology | Comuna | 2 |
Música | Comuna | 2 |
Religió | Comuna | 1 |
Els Clàssics | Optativa | 2 |
Francès | Optativa | 2 |
Tutoria | Comuna | 1 |
Projecte interdisciplinar | Complementària | 1 |
Redacció digital | Complementària | 1 |
MATÈRIA | CARÀCTER | HORES SETMANALS |
Llengua Catalana | Comuna | 3 |
Llengua Castellana | Comuna | 3 |
Llengua estrangera | Comuna | 3 |
Matemàtiques | Comuna | 4 |
Física i química | Comuna | 2 |
Biologia i geologia | Comuna | 2 |
Educació Física | Comuna | 2 |
Technology | Comuna | 2 |
Educació plàstica i visual | Comuna | 2 |
Religió | Comuna | 1 |
Emprenedoria | Optativa | 2 |
Francès | Optativa | 2 |
Tutoria | Comuna | 1 |
Projecte interdisciplinar | Complementària | 1 |
Conversa en anglès | Complementària | 1 |
MATÈRIA | CARÀCTER | HORES SETMANALS |
Llengua Catalana | Comuna | 3 |
Llengua Castellana | Comuna | 3 |
Llengua estrangera | Comuna | 3 |
Matemàtiques | Comuna | 4 |
Ciències socials | Comuna | 3 |
Educació Física | Comuna | 2 |
Serveis a la comunitat (APS) | Comuna | 1 |
Religió | Comuna | 1 |
Biologia i geologia | Optativa | 3 |
Física i química | Optativa | 3 |
Tecnologia | Optativa | 3 |
Emprenedoria | Optativa | 3 |
Llatí | Optativa | 3 |
Francès | Optativa | 3 |
Educació artística | Optativa | 3 |
Tutoria | Comuna | 1 |
Educació ètica-cívica | Complementària | 1 |
Conversa en anglès | Complementària | 1 |
Activitats extraescolars
Les activitats extraescolars, o paraescolars, tenen la voluntat de complementar l’aprenentatge curricular i la formació integral dels nostres nens i joves.