Educació primària
Raons per aprendre amb nosaltres
- Nou Context d’Aprenentatge: Aprenentatge competencial, experiencial, transversal, instrumental, social i adaptatiu
- Desenvolupament físic, afectiu, social I intel·lectual de nenes i nens
- Atenció individualitzada o atenció a la diversitat treballant en valors que pretén treure el millor de cadascun dels nostres alumnes
Per atendre les necessitats, tant acadèmiques com personals, de tot l’alumnat, sigui quina sigui la seva procedència.
Tenim cura del desenvolupament humà i intel·lectual de l’alumnat, seguint el currículum marcat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat però amb una atenció especial a la diversitat.
Apostem per la proximitat de cada un dels educadors i educadores amb l’alumnat a través de la tutoria individual i en grup, fet que permet un acompanyament proper i incidir eficaçment en les característiques i situacions personals de cada alumne.
Busquem formar persones obertes, compromeses, i amb capacitat critica per afrontar els reptes de la societat en què vivim, prioritzant els valors de la responsabilitat, la creativitat, la justícia, la convivència, la interioritat i la transcendència.
Apostem per una educació que permeti als infants assegurar el seu desenvolupament personal i posar les bases d’una formació basada en l’autonomia personal, la responsabilitat, la solidaritat, la llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu. Propiciem el coneixement dels elements bàsics de la llengua, l’entorn geogràfic, la història i les tradicions que els permetin arrelar-se al país, poder participar en la construcció d’un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.
Un dels nostres objectius principals és afavorir conductes integradores, fent de l’escola un entorn ric en relacions personals i fomentant l’esperit crític de l’alumnat. És fonamental oferir una educació integral basada en valors com la justícia, la tolerància, la solidaritat i la creativitat.
La nostra escola, a més, es caracteritza per l’adaptació dels currículums a les característiques de l’entorn social i cultural.
L’educació dels infants és una competència compartida entre pares, mares i docents. Família i centre educatiu tenen un objectiu comú: col·laborar de manera activa en la formació dels infants. El fet que tots actuïn fonamentalment d’acord, comportarà que l’infant gaudeixi de la seguretat i l’estabilitat afectiva necessària per a una adequada formació.
Moments d’aprenentatge NCA a Educació Primària
És l’àmbit on es produeix la trobada entre persona i coneixement, on cap el contingut curricular. És l’espai del SABER.
El desplegament dels SEMINARIS estarà relacionat amb el currículum de l’etapa educativa i es caracteritzarà per la síntesi del coneixement fonamental per garantir l’aprenentatge instrumental a la resta dels àmbits didàctics.
- Pensament matemàtic
- Pensament científic
- Pensament artístic
- Pensament lingüístic
- Pensament tecnològic
És l’àmbit en el qual l’alumne es construeix a ell mateix i és protagonista del seu aprenentatge. És l’espai del SER.
Es caracteritzen per ser moments on es combinen diferents coneixements i estan basats en l’experimentació, la manipulació i la vivència.
- Taller disciplinari: ERE, plàstica, Ed. física i música.
- Taller interdisciplinari: es basen en crear activitats en les quals es relacionin els continguts teòrics amb la seva aplicació pràctica.
És l’àmbit on els alumnes treballen transversalment tots els principis NCA, aprenent de l’experiència. És l’espai del FER.
Consisteix en afavorir un aprenentatge globalitzat i competencial, creant alumnes autònoms, capaços de resoldre nous reptes en cooperació amb els altres.Els projectes tindran diferents fases:
- Motivació. Activitats inicials.
- Desenvolupament. Activitats de recerca.
- Activitats de síntesi i producte final.
És el moment de l’avaluació, la reflexió i la celebració del que s’ha viscut.
Amb aquest moment educatiu ajudarem l’alumnat a tenir cura del final del dia, de la sessió o del projecte, tancant la jornada amb tranquil·litat.
Mirar què hem fet, què hem après, què hem viscut i què falta per aprendre, per descobrir. És l’oportunitat de reflexionar individualment i cooperativament, per poder planificar els passos següents, identificar errades i aprendre’n.
És el moment d’activar processos de metacognició.
Petites píndoles o moments per a fomentar l’atenció i la relaxació.
Activitats extraescolars
Les activitats extraescolars, o paraescolars, tenen la voluntat de complementar l’aprenentatge curricular i la formació integral dels nostres nens i joves.